alang -alang tersinggah,followlah saya!

27 November 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA 2009

Raya haji menjelang lagi.Hari ini.umat Islam di seluruh dunia meraikannya dengan takbir,manakala para hujjaj bertalbiah selepas wukuf di Arafah,bayangan padang mahsyar.bayangkan, 3 juta berhimpun di Arafah,pakaian yang sama tanpa mengira pangkat ,darjat.
Ingat,hari raya bukan sekadar mengimbau kisah Ibrahim dan Ismail Alaihimassalam,tapi yang penting,kita perlu koreksi diri dengan dua perkara; bilakah aku dapat berpeluang mengerjakan haji,dan apakah pengorbanan yang aku lakukan.
haji memerlukan keazaman,wang .keazaman ,bila aku akan pergi?jadi,simpanan harus bermula sekarang..sedikit,lama-lama jadi bukit.tapi,realistik mesti ada.target 5-10 tahun.kalau sebulan 100.setahun 1200,10 tahun 12000.emm dah labih dai cukup.
namun,sebelum tu,kita boleh mulakan dengan infaq sedikit duit dalam korban,setompok biasanya rm350.kalau kita ada masalah,insya allah dengan cara ini masalah kita dapat diselesaikan.Ada seorang kawan saya sudah 10 tahun berkahwin,tak dapat anak.Lantas,beliau dinasihati untuk laksanakan ibadah korban,dan Alhamdulillah,harapan mereka terkabul dan kini bahgia bersama anak perempun mereka.
Allahukabar3x, walillhilhamd




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Pages