alang -alang tersinggah,followlah saya!

12 November 2009

SEKITAR CATUR UIA

dapat jugak pingat..
1st dpt ke sorang student uia..oklah tu,dah lama x main..

sijilnya


lawan Ahmad Rubel,dulu pernah main dengan dia..hmm..kalah game ni



dapat rm 70..oklah



daku terima hadiah..


Abg Rizal ada peluang ..tapi dalam rapid ,apa-apa boleh jadi


konsentrasi..



1 HB yang lepas.saya menyertai Kejohanan Catur di uia Gombak.Sebagai ex uia player,ex- Advisor masa di PJ,tambhan pula committee kenal saya khasnya Fadil Nayan(President Chess Club).saya masuk untuk support chess club.Sebenonya,kalau saya masuk khat,saya mungkin x masuk chess.Salah satu aje.Teringat masa di uia dulu,memang banyak training ,dengan Jijoe,Kad,Rizal dll.Tapi kami ,masa tu lebih kepada pi masuk tournamnt orang lain.Anjur x.Tapi kali ini depa both,anjur dan giat masuk tournament.Saya difahamkan mereka dapt best malaysia ipta masa Gacc tahun lepas di UM.Tahniah!Tapi,adakah mereka mampu pecahkan rekod saya sebagai pemain terbaik ke-5 lepas 4 pemain Indonesia di GACC masa saya dulu?

Bertolak awal pagi,tapi start pukul 11.7 round.Nak menag bukan target,sebab 5 tahun x masuk trnament. bila di sana ,ada juga ex player uia yang lain,Abg Rizal,Lee hock Hin,Azman.Semua turun untuk support.Oleh kerana dah lama x ada tournamnet,semua otai chess turun.IM LIM Yee weng,FM Nicholas Chan,Subhan,Kamaludddin dan ramai lagi.
Game bermula dan berakhir.Saya dapat 4 point aje.3 kalah..Masa tu memang nak balik dah,tapi dimaklumkan dapat 2nd best Iium dan rm 70! Alhamdulillah.Handset tak bawak,teruja nak main punya pasal.Mujurlah Along Emi datang,pinjam hp dia kejap ,dan dia post beberapa keping gambar untuk tatapan blog ni..
Dunia catur..tapi bagaimana kita hendak mencatur dunia??






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Pages