alang -alang tersinggah,followlah saya!

22 May 2010

MAK DI NILAI..4


HARI-hari berlalu.Khamis lepas,mak puasa seperti biasa.Pagi-pagi,mak mencangkul sikit aja.Lepas tu,mak berehat.Petangnya,mak masak untuk berbuka. Shikin masih belum menunjukkan tanda-tanda nak bersalin.Hari jumaat,mak ikut kami hantar Mawa dan Haziq ke little caliphs.Kami terus ke Hospital Annur di Bangi lepas itu ,untuk rutin check up dengan Dr Khamsiah.Dapat no 20,kami decide pergi beli barang-barang untuk menu terhebat mak dan untuk Kedahians,LAKSA!TAPI dimasak bila adeq datang.Bercakap tentang laksa,beberapa fakta menarik dari saya:

1- Budu sinonim dengan Kelantan tapi x semua orang kelantan makan budu!Cthnya,kawan saya,Nik Syahriman dan Jijoe,,,tapi setakat saya nampak ,X ADA orang kedah yang x makan LAKSA!
2-sETIAP NEGERI malaysia ada ramuan laksa yang tersendiri,tapi laksa UTARA MEMANG terbaeek!!(JOHOR pun ada laksa .tapi x glamer pun..hhuu)

3-yang ni saya kalah...sebab untuk menjadi KEDAHIAN sejati,anda mesti mempunyai kemampuan makan laksa dari pagi,tgh hari,ptg,malam,tgh malam tanpa rasa JEMU!saya boleh makan sehari sekali,sepinggan dua aje!
4-laksa mak memang mantop.beserta kuahnnya,diakui oleh taman delima jaya..

ok,sambung balik,,,mak pun balik ke rumah,kami pula selesaikan urusan di bank dan bergegas ke Hospital Pakar An-Nur.Dr kata,ok kandungan,,sihat.tapi bila nak bayarnya,punya lama..lepas bayo,kami bergegas ambik anak-anak.lewat 1 jam maa..

petangnya,adeq sampai ..kami tunggu di stesen komuter nilai dengan mak.ambik adeq,dan sampai dirumah,kerja-kerja LAKSA bersambung.malamnya,sesi ratah LAKSA berlangsung..huhu..x sangka saya boleh mkn 2 pinggan!

Sinki dapur bermasalah lagi,susah mak nak guna..Tapi hari ni,saya beli chemical kat kedai hardware..nak jirus ngan air pannas,,biar kotoran hilang!

HAri ni,kami ke Ariani maa(kat Bndr BAru Bangi). ..Jgn x caye..tapi bukan kami nak beli,cek On yang nak beli tudung..fuh,Ariani tu!saya kata lepas ni pi ke Munawwarah Design lak,mesti best!Lepas Ariani,pi billion di PKNS Bangi..beli barang-barang sikit,tapi yang best makan pIZZA PAH,pizza buatn bumiputra Islam.Memang berbaloi-baloi!


alternatif kepada pizza hut..

tgk..sedap x?

memang terliuq!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Pages